Punkt przedszkolny "
Bajkowy Młyn" został otwarty przez ludzi kochających dzieci
i z myślą o ich wszechstronnym i pełnym rozwoju w sferze emocjonalnej, intelektualnej, społecznej
i fizycznej.
Zapisy do punktu przedszkolnego trwają przez cały rok kalendarzowy!
W ramach czesnego oferujemy pobyt dziecka
w przedszkolu w godzinach 7:00 – 17:00 od poniedziałku do piątku przez 12 miesięcy
w roku. Proponujemy dodatkowe zajęcie, bez dodatkowych opłat: logopedia, angielski, rytmika, religia, występy teatru Art-re
z Krakowa, przegląd stomatologiczny oraz codzienną gimnastykę ogólnorozwojową.
|
|
Programy i metody nauczania
Pracujemy w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego, określoną przez MEN.
-
ćwiczenia grafomotoryczne wg prof. H. Tymichowej
ćwiczenia te usprawniają współdziałanie oka i ręki co ułatwia przygotowanie do nauki pisania
-
program Dziecięcej Matematyki prof. E.Gruszczyk-Kolczyńskiej
program ten w atrakcyjnej, zabawowej formie wprowadza dzieci w świat matematyki
|
Zapewniamy profesjonalną opiekę, bawimy się
i uczymy się w małej grupie zróżnicowanej wiekowo. Personel z wyższym wykształceniem pedagogicznym zapewnia
wszechstronny rozwój Waszym dzieciom. Pracujemy w oparciu o
nowoczesne metody dydaktyczne, proponujemy bogatą ofertę
zajęć dodatkowych bez dopłat, pomagamy dzieciom w adaptacji do przedszkola poprzez możliwość towarzyszenia dziecku na pierwszych zajęciach oraz proponujemy rodzicom fachowe porady specjalistów.
Misja przedszkola
- traktujemy każde dziecko indywidualnie
- rozbudzamy wiarę dziecka we własne siły, możliwości
- stwarzamy naszym wychowankom, warunki do wszechstronnego rozwoju na miarę ich potrzeb i możliwości
- kreujemy postawy aktywne, twórcze, wspieramy działania dziecka w różnych dziedzinach aktywności
- pomagamy dzieciom w pozytywnym postrzeganiu siebie i rozumieniu swoich uczuć
- wdrażamy do pozytywnych zachowań społecznych
- przygotowujemy dzieci do przeżywania sukcesów, ale również do radzenia sobie z porażkami
- umożliwiamy rodzicom uczestnictwo w codziennym życiu placówki np. imprezy okolicznościowe
Zajęcia logopedyczne
Ogólne zajęcia logopedyczne odbywają się raz w tygodniu i trwają ok. 30 – 40 minut.
Program zajęć obejmuje ćwiczenia:
- usprawniające pracę narządów artykulacyjnych ("gimnastyka buzi i języka")
- oddechowe
- słuchowe
- głosowe (fonacyjne i rezonacyjne)
- leksykalne
Są one dobrane stosownie do wieku i możliwości dzieci. Wiele uwagi poświęcamy ćwiczeniu syntezy i analizy sylabowej i głoskowej.
Poza zajęciami grupowymi prowadzone są również zajęcia indywidualne (korekta wad wymowy, wspomaganie rozwoju mowy). Trwają one od 10 do 20 minut.
Rodzice mają możliwość korzystania z konsultacji logopedycznych.
Każde dziecko zgłoszone do przedszkola objęte jest programem badań przesiewowych, które umożliwiają ocenę rozwoju mowy dziecka i poprawności artykulacji, a także stanowią podstawę indywidualnej pracy logopedy z dzieckiem. Badania te są powtarzane przynajmniej raz w roku, co umożliwia stałą obserwację rozwoju mowy dziecka oraz natychmiastową reakcję w razie pojawienia się jakichkolwiek nieprawidłowości.
Rytmika
Zajęcia rytmiczne mają na celu zapoznanie dzieci z nieznanym światem muzyki i dźwięków. Dajemy dzieciom możliwość tworzenia własnych akompaniamentów do piosenek i utworów muzycznych, co rozwija między innymi ich pomysłowość
i kreatywność. Zajęcia pozwalają dzieciom wyrażać swoją ekspresję poprzez taniec oraz improwizacje ruchowe, rozwijają jednocześnie ich fantazję i wyobraźnię.
Ponadto dzieci mają okazję zapoznać się z podstawowymi wartościami nut i pauz oraz zapisem dźwięków na pięciolinii. Zaznajamiamy dzieci z różnego rodzaju utworami klasycznymi, uczymy odbioru tego rodzaju muzyki, jednocześnie kształcąc ich wrażliwość. Aby ułatwić dzieciom poznawanie tych treści staramy się przekazać im je w sposób przyjazny, ciekawy i pomysłowy. Pomaga w tym metoda Carla Orffa.
Główne zadania realizowane w tej metodzie to:
- gra na instrumentach - dzieci mają kontakt z instrumentami już od samego początku
- ruch przy muzyce - nie ma ustalonych reguł poruszania się (umownych gestów, figur), ruch jest spontaniczny, ma charakter kreatywny, jest swobodny, zależny od wewnętrznego nastroju dziecka
- tworzenie muzyki, które przybiera kształt improwizacji
- słuchanie muzyki - dzieci mają okazję przysłuchiwania się dźwiękom, dostrzegają barwę instrumentów, rozwijają wrażliwość na ich współbrzmienie, stosuje się także technikę aktywnego słuchania muzyki wg Batii Straus, która pomaga kształtować wrażliwość słuchową i umiejętność odbierania muzyki
Język angielski
Jak co roku kontynuujemy naukę języka angielskiego, która odbywa się dwa razy w tygodniu po pół godziny.
Nasza nauka opiera się na zabawie, ruchu, piosenkach i wierszykach. Dzieci poznają podstawowe zwroty, liczby i kolory, ponadto słówka, które używa się w życiu codziennym. Pani nauczycielka z języka angielskiego rozmawia i prowadzi zajęcia w języku angielskim, dzięki czemu nasze przedszkolaki osłuchują się z tym językiem.